Výška sedla – praktické rady

Všude na internetu najdete rady, jak nastavit výšku sedla – a to pomocí různých metod (např. TIP: Jak správně nastavit výšku sedla?). Dle mé zkušenosti, jakákoliv výše uvedená metoda slouží pouze k hrubému nastavení. Každý jsme jiný, a tak tyto metody nemohou platit univerzálně. I když si výšku sedla nastavíte přesně podle vybrané metody, můžete mít problémy. A tady je pár rad z mé praxe, které vám třeba pomohou při jejich řešení:

  • Abyste dosáhli úspěchu při nastavení výšky sedla počítejte s minimálně několika delšími jízdami – nikdy výšku sedla nenastavíte precizně hned napoprvé. A při krátké jízdě se problém nemusí projevit.
  • Při správném nastavení výšky sedla by nemělo docházet k “přesýpání těla” (sedlo je příliš vysoko) a tím namáhání zad, nebo naopak k tomu, že kolena se točí naopak v minimálním úhlu (sedlo je příliš nízko).
  • Pro správné nastavení výšky sedla hraje roli každý milimetr! Proto vždy zkoušejte sedlovku posunout jen o kousíček.
  • Pokud vás bolí po jízdě achilovky, vysuňte si sedlovku. Máte sedlovku totiž nízko a příliš prošlapáváte nohu v kotníku.
  • Pokud vás bolí úpony na kolenech, zkuste sedlovku posunout o kousek nahoru nebo dolů.
  • Pokud vás bolí lýtka (tuhnou a bolí na omak) už při jízdě, opět zkuste sedlovku posunout o kousek nahoru nebo dolů.
  • A poslední rada – je doporučováno, pokud si pořídíte nové kolo, změřit si výšku sedla od šlapek nebo středu a pak tuto hodnotu použít na novém kole. Tak to je dle mého k ničemu (ledaže byste si koupili úplně stejný rám), protože každé kolo má – minimálně o kapičku – jinou geometrii a budete si to muset nastavit stejně znovu.

Cyklista jezdí proto, aby dlouho žil, a žije, aby mohl dlouho jezdit.
Smál se na celé kolo